Älskar er!

Gud så jag har det härligt. Kompisar kommer hit kompisar går, har varit jättemånga här, just nu är våra kusiner här. Vi har det jätte trevligt. Imorgon kommer mina bästa kompisar. Jäklar vad jag längtar. Ska träffa dom vid 13.00. Just nu är det 20 timmar tills dess. Älskar er!

Sandhamn, mmmmm

Gud så underabart ttrevligt jag har det här på Sandhamn. Solen lyser hela tiden och man svettas ihjäl, det är så himla varmt, och jag spenderar mest dagarna på stranden. Vattnet omkring 17-18 grader, kankse 19 non gång. Det är helt underbart. Imorgon kommer kära kompisarna hit man inte träffat på 4 veckor. Jag saknar dom så, och imorgon kommer dom änligen. Sophie kommer dagen därpå. Guud så jag längtar. Nu ska jag ta och se om Ella är vaken.
Ha det bra! Puss.

GRATTIS L!

GRATTIS säger jag till min underbara Lollo som fyllde år den 15 Juli. Kunde inte skriva det då för jag var på seglaläger. Men hoppad det går lika bra nu. Hoppas du har haft en underbar födelsedag ialla fall L!
Älskar dej!

What a hell of a day

God morgon! Nu hade jag tänk och berätta om den där händelsen som hände mej, Beata och Kelsea. Okej det började med att vi skulle ha långsegling, vi 3 fick åka 2 krona som vi aldrig hade seglat förut. Men det skullle nog gå bra. Så vi åkte ut själva i båten. VI kapsejsade en gång, men det gick bra för LC kom direkt och räddade oss, och så började vi segla igen iskalla.
Sen stannade vi på en ö, åt lunch. Och seglade ut igen för att åka till en annan ö för att äta middag. Vi begav oss ut i havet. På vägen hem så började det blåsa, blåsa och blåsa. Det var iskallt, fast våra kläder hade torkat. Det blåste mitt imot oss, så vi var tvungna att kryssa, för man kan ju inte åka rätt imot vinden, då blir det vinöga. Men kryssningen ble inte så bra. Båten derevs iväg, det gick inte, och vi åkte på samma ställe hela tiden. Vi såg några kapsejsningar, men alla blev räddade direkt och började åka. Snart så var det bara våran båt som var ute själva på sjön. Vi såg inga båtar eller lärare. Mitt iallting, kommer en vindby. Det blåste och blåste, och vi kunde inte hålla imot. Jag skrek till Beata "Släpp seglet" Men hon kunde inte höra, det är ju självklart för man hörde ingenting, alla bara skrek. Båten kapsejsade. Jag gick upp på rodret och sen upp skrovet. Jag tog upp Beata och Kelsea. Där satt vi, då kommer en rätt stor båt som frågade om vi ville ha sjuss, vi sa "nej, jag tror inte vi får det, för vi är seglarskola". Och dom bara "okej" Men var är följebåtarna då" Och vi sa " Aa dom kommer snart tror jag" efter circa 15 minuter kom LC, jag satte i ett rep i en stålsak, darrade av kallhet. Sen så sa LC att vi måste vända båten också, så vi gjorde det. Alla hamnade i vattnet, jag först, jag drevs iväg, kunde inte simma. Sen ligger Beata och Kelsea i vattnet för att vänta på att bli upptagna av LC. Men vi var tvungna att vänta för dom m¨ste vända båten och fixa allt. Plötsligt hör jag Beata skrika och gråta. Jag skrek "Jag kommer Beata, håll ut" Simmade till henne med allt jag hade. Jag tog i hennes hand, "lunga ner dej" "vad är det" Hom berättade att hon har fobi för djupt vatten, fiskar och sjöodjur. Hon kan föreställa sej sonna saker. Så Kelsea simmade till henne ockso, de andra skrek, "håll ihop!!" men det var inte så lätt, vi kunde inte simma, men vi höll i varandras händer, alla fick nästan kramp. Efter att ha legat i vattnet i ca 15 minuter kommer en båt, han sägber att han jobbar i ksss hamnen. Vi måste få sjuss av han för LC behövde jobba med båten. Han slängde ut ett rep, Beata fick gå upp först, hon tpg i repet och hissades upp. Sen så blev det Kelseas tur. Båda satt i båten. Sen blev det min tur, han slängde repet men jag kunde int eta det, jag drevs iväg, jag hade ingen ork alls. Efter att ha kastat repet 2 gången så försökte jag isamma ttill båten. jag åkte under båten med huvudet och nästan dränktes, mitt i allt så tog han tag i mina händer och drog upp mej. Jag låg på golvet, helt slut och kunde inte stå. Beata och Kelsea tog upp mej, och vi satt där med lila läppar tillsammans, och försökte göra kroppsvärme. Vi var hemma efter 15 minuter. Då ser jag Mathilda i LC:s båt, hon gråter, jag sprnger till henne. Hon hade fått bomen i huvudet. Jag blev helttill mej. Hon kunde inte se. Jag satte mej bredvid henne och vi åkte in. Jag började gråta, jag vet inte varför, jag var iskall och jag vet inte, så Kelsea och Beata gick till mej och vi gick till rummet, just då kunde inte Kelsea och jag andas, vi andades jättesnabbt och det blev stopp liksom, alla skrek, "ta av dom kläderna, ta av flytvästen!!!" De gjorde inte, jag kunde endå inte andas normalt, jag såg Kelsea ligga på golvet, jag sprang till henneoch satte mej vid henne, "de är Okej" Vi var helt vita i ansiktet. ledarna kom och när allt hade lungat ner sej så sa dom att vi måste ta en varm dush. Vi gjorde det. Vi stog där säkert i en halvtimma, efter det så darrade vi endå och hackade täner. Vi gick till köket och fick varm choklad.
Det här var nog den värsta ddagen på seglarlägret.
När vi gick och la oss, kunde vi andas ut. "God natt"

Seglarläger 2008

Hej alla underbara! Nu har jag kommit hem från seglarlägret på KSSS, åhh gud, jag har så mycket att berätta att det inte går. Jag ahr haft det så häkla roligt, det roligaste lägret jag nonsin varit på.
Vi bodde åtta tjejer i ett rum, jag bodde med Lotta, Astrid (de är ifrån England) Tyra, Leoni, Hermin, Mathilda och Kelsea. Jag tänker inte ta deltaljer här, för då skulle det bli så himka långt, men asså, gud! Vi seglade varje dag, flera timmar, jag kapsejsade några gången för första gången, men jag visste vad jag skulle göra endå. JAg seglade optimist, 2 krona och C 55. Fast mest optimist. Jag har lärt emj så himla mycket om båtar och sånt. Det var 2 discon, fy fan vad   roligt det var, alla bara hoppade och skrek "JAg känner en båt, hon heter Anna, Anna heter hon" och "Det var en gångn en liten fågel, ja en fågel, han bodde på landet". Hahahahah! Ocha alla ledare sprutade vatten från falskorna och slängde popcorn. Gud så kul det var, med massa med underbara människor. JAg fick så många nya kompisar, träffade Kelsea och Beata.Ochh gud så underbara dom är, jag var med dom inprincip varjedag, vi skrattade, hade det superkyl. Älskar er!!!!<3<3 Vi åkte typ båt hela tidne med varandra, och vi skrek på varandra och skrattade, och levde livet.
Vi var också is amma grupp (grön) så det blev ju ennu bättre. Jag tappade bort en gaffel och glas på lägret, haha, men sen hiottade jag glaset som mattanterna hade.Hehe!
Jag har s¨å mycket att berätta att jag inte kan skriva det på det här inlägget, men senare ska ni få en händelse som hgände med mej, Kelsea och Beata. Men detfår ni veta senare. Ajja det här var så himla roligt, troligen den bästa veckan på hela somamrlovget, lite småtjfsande blev det mellan oss, men vi bliev vänner direkt efter, ahah. Jag saknar de  redan så o´troligt myket. Not lov ska jag och Beata åka till Kelsea till New york, Hon bor där ned sin mamma, och med sin pappa i Sverige, så hon kan svenska helt flytande. Så det ska bli så kul! Vi tog grupp foto, ha det här hemma, och sne så tog en kille foto på oss när vi seglade optimist. Det var roligt. JAg köpte några. Varje dag åkte vi till öar och åt lunch, och middag och sont. Det var så härligt. och så hade vi kvällsaktivitet med masssa med 5 kamp och mys vid solnegången. Guud så härligt. Jag har så många minnen, dom kommer jag ha med mej hela livet. Nästa går kommer vi alla gå iigen. Seglarläger 2008 ÄGER!!
JAg kommer säkert komma på mera saker jag måste berätta om, men just nu måste jag gå.
Ni får ha det suåperbra. Snart kommer ennnu mer underbara människor till mej på Sandhamn. Jag skanar er så otroligt myycket.Vi ses! Puss.

Tears of the sun

För non dag sen såg jag den bästa filmen i hela mitt liv. Och då menar jag den bästa av alla. Tears of the sun heter den. Handlar om inbördeskriget i Afrika. Så himla hämsk den var. I mitten av filmen började jag störtgråta för att det var så sorligt. Men endå så himla bra. Huvudrollen är Bruce Willis, han var ledaren i gruppen, spelade Lieutenant A.K. Waters. Jäklar vad bra han var i den filmen. Han spelar så mycket bättre i den här en i Die hard. Guud så bra han var. Han hade sont stort hjärta i den filmen. De andra i filmen som var rätt sotora var Monica Bullucci, som spelade Dr. Lena i filmen. Hon är så himla vacker, ser henne där uppe på bilden. Hon spelade så vackert. Sen är det Johnny Messner som spelade Kelly Lake i filmen, en av dom bästa soldaterna. Ser han på bild nummer 2. Han är så himlal snygg. Hahahah! Men han var ialla flal superbra. Aa men den här filmen får 5 av 5 stjärnor av mej. Älskar den.

Vad varmt det är!

Gud vad varmt det är idag! Mamma och jag har solat nera vid vattnet, det var mycket folk där, soken lyste och huden brände. Jag badade i det iskalla vattnet, bara lite. Nu sitter jag och lyssnar på Ted Gärdestad med låten "Vilken härlig dá" och  "Jag ska fånga en ängel"´. Snart blir det grillade hamburkare. Puss på er!

ted Gärdestad

Ja vi har det revligt här ute på Sandön. Många tror att det heter Sandhamn men det är bara hamen som heter det. Själva ön heter Sandön. Förut fanns det bara sand på hela ön. Vi bor i Trouville. På Sandöns södra sida. Här finns dom bästa stränderna. Den enda som är en nackdel är att det är långt till hamen och affärerna.
Men det är endå supertrevligt här ute. Vårat hus ligger mitt ut mit havet och man hör vågorna här uppe.
Föressten jag har blivit kär i Ted Gärdestad. Han har skrivit så otroligt vackra sånger. Han tog självmord, ingen vet inte direkt varför men troligen var det för att han hade sjukdomen Manodeprisi. Jag tycker det är hämskt. För han var verkligen fantasktisk. Går inte och lägga upp en video eller bild här, som jag annars skulle ha gjort. Men ni får ha det så bra!
Puss!

Åhh Sandhamn

Hejsan allihopa!

Igår hade mamma 2 kompisae här som sovde över. Nu åkte Petra hem, den ena kompisen. Mamma ska laga köttfärgsås-pappa och de anda är nere vid byn och köper glass. MM!
Jag sitter här och solar med nya bikini fårn HM oh mina röda Wayfares, love them! Jag räknar ner och ner tills mina kompisar kommer och nu är det 24 dagar kvar. Efter mitt seglarläger är det 9 dagar kvar. Guud så jag längtar.
Jag kan inte skicka biler till den här datorn så bilderna kommer närjag kommer hem. JObbigt!
Men litr andra bilder kan ni ju få.
Ni får ha det super duper bra. Pussar & Kramar

Sandhamn längtar

Guud vad härligt det är här ute på Sandhamn. Gästerna ska sova över här och jag har precis blivit utslängd från vardagsrummet av mamma för dom ska sitta där. Hah!
Så nu ligger Alex och jag i deras luftmadrass säng och myser. Det är nu på kvällen jag saknar mina kompisar så otroligt mycket. Jag kan börja gråta när jag går och lägger mej för jag saknar dom såå. Det är hämskt. Liksom dom är en stor del av mitt liv. Och sann kärlek slutar aldrig, vi har sann kärlek. När man vill prata är dom alltid där liksom. Älskar er såå!
Tittar ut över havet nu. Solnedgång. Där kommer vi sitta snart. Sophie, Jag, Cissi, Lollo & Beccan. Underbart!

Gjorde den här nyss

Gjorde den här nyss med Jag, Sophie, Lollo, Cissi och Beccan på. Blev inte på bra skärpa, men struntsamma. Haah! Puss

Sandhamn sol

Fotograf: Jag

Solen skiner, havet är blått, man badar, och solar, kära komisar är här, hund och bebis leker, god mat och prat. Så är det här i Sandhamn för mej. Det ni ser är vardagsrummet, inrett i Lexington. Mamma älskar marinblått, vitt och rött ute i skärgården. Inte ensam om det tror jag. Om 25 dagar kommer mina underbara bästa kompisar hit. Alla samlade, kommer torligen ha picknick vid solnedgången. Kommer nog bli dom bästa dagarna i mitt liv. Puss.

Hej då!

Nu far jag till Sandhamn.
Det kommer säkert bli super duper kul. Den 27 blir det ennu roligare, för då kommer Sophie, Lollo, Cissi och kanske Beccan. Alla mina bästa kompisar ute på en ö. Jag längtar så det inte är sant. Nu kan inte jag skriva mera. Måste packa. Men Sophie kommer gästblogga här lite då och då. Bra va?
Älskar er allihopa.
Hej då Stockholm.
Puss & Kram

P.s. En sista nutidande bild på mej D.S Trjöjan fick man av Cissi!

When I´m gone

Från och med idag ska jag vara borta i en månad. Jag åker till Sandhamn idag med familjen. Den tionde har jag seglarläger i åtta dagar. Sen stannar jag i Sandhamn tills slutet av Juli. Sen kommer jag hem efter en månad. Jag kommer inte ha min dator med mej för jag kan inte vara inne på internet. Så det enda settet är att ringa mej eller sms på min mobil. Gud hur ska jag klara mej utan dator i en månad?! Jag kommer inte kunna få ha med min mobil på Seglarlägret så efter den tionde Juli kan man inte kontakta mej på mobilen. Innan jag går vill jag bara säga förlåt för allt jag har gjort med er alla. Men jag älskar er. Hej då.